مروری بر خاطرات و افتخارات باشگاه پرسپولیس
تاريخ : دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:, | 16:45 | نویسنده : popkids
مروري بر خاطرات و افتخارات پرسپوليس
پرسپوليس پرافتخارترين تيم دهه 60 فوتبال ايران است که 5 سال متوالي قهرمان جام باشگاههاي تهران شد.

سايت رسمي باشگاه پرسپوليس - پرسپوليس پرافتخارترين تيم دهه 60 فوتبال ايران است که 5 سال متوالي قهرمان جام باشگاههاي تهران شد. از سال 1365 تا 1369 فوتبال تهران در سلطه سرخپوشان پايتخت بود و اين تيم 5 بار متوالي عنوان قهرماني جام باشگاههاي تهران را بدست آورد. در دهه 60 ليگ سراسري برگزار نمي شد و مسابقات فوتبال جام باشگاههاي تهران مهم ترين ليگ کشور محسوب مي شد.
1365: پرسپوليس در مرحله گروهي 6 برد و 2 تساوي کسب کرد و در بازي نيمه نهايي نيز 3- صفر استقلال را شکست داد که به عقيده بسياري از کارشناسان فينال واقعي همين بازي بود. در بازي فينال نيز پرسپوليس با تک گل ناصر محمدخاني 1- صفر شاهين را برد و قهرمان تهران شد.
1366: سال 1366 دوره خاصي در تاريخ پرسپوليس است، چرا که سرخپوشان در اين سال 3 جام بدست آوردند که در تاريخ باشگاه بي سابقه است. اولين جام از جامهاي 3 گانه قهرماني در باشگاههاي تهران بود. سرخپوشان در اين سال طي 17 بازي موفق به کسب 13 برد و 2 تساوي شده و عليرغم دو باخت مقابل شاهين و دارايي، باز هم با اقتدار قهرمان تهران شدند.
1367: مسابقات باشگاههاي تهران در سال 67 براي پرسپوليس متفاوت تر از سال قبل آغاز شد. بعد از تغييرات در کادر فني و رفت و برگشت علي پروين، پرسپوليس با 7 برد پياپي تا حدي خيال خود را از قهرماني راحت کرده بود. در نهايت پرسپوليس با 11 برد و 4 مساوي و بدون باخت براي سومين سال متوالي قهرمان تهران شد.
1368: مسابقات باشگاههاي تهران در سال 68 براي پرسپوليس در غياب فرشاد پيوس بهترين گلزن سرخپوشان آغاز شد که راهي ليگ قطر شده بود. اما اقتدار سرخپوشان در اين سال نيز ادامه يافت و پرسپوليس با 12 برد و 2 تساوي و يک باخت براي چهارمين سال متوالي قهرمان شد. بهترين نتيجه پرسپوليس نيز برد مقابل استقلال بود که آن روزها تيمي پرستاره بود.
1369 : پنجمين قهرماني متوالي پرسپوليس در باشگاههاي تهران با رکورد بي شکستي همراه بود. پرسپوليس در 17 بازي موفق به کسب 13 برد و 4 تساوي شد و براي آخرين بار قهرماني در جام باشگاههاي تهران را تجربه کرد.



http://sites.hmcity.ir/index.php?page=in&id=277

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: